Działanie na rzecz hoteli

Działanie na rzecz hoteli

Znaczna część współczesnych biur podróży ma poważne problemy wynikające w pierwszej kolejności z uszczerbków wizerunkowych. Nikt nie ma złudzeń, że liczne afery z bankrutującymi przedsiębiorstwami, które pozostawiały swoich klientów bez najmniejszego wsparcia za granicą, nie wpłynęły dobrze przede na wszystkim na biznes wielkich firm. Pamiętać trzeba natomiast, że biznes turystyczny to rynek gwarantujący milionowe dochody nie tylko biurom podróży – one bowiem jedynie pośredniczą w dystrybucji konkretnych produktów lub usług. Jeśli biuro skutecznie sprzedawało setki noclegów i tysiące biletów lotniczych – zadowolone było nie tylko one, ale przede wszystkim właściciele hoteli oraz linii lotniczych. W takich warunkach każdemu zależało na wzroście sektora turystycznego, niektóre biura podróży dla optymalizacji zysków zdecydowały się nawet uruchomić własne hotele. Skoro noclegi w nich kosztowały tak dużo, warto było samodzielnie wejść w posiadanie luksusowych hoteli w najbardziej atrakcyjnych kurortach świata. Taki plan biznesowy z powodzeniem gwarantował miliony dolarów zysku tak długo, jak klienci byli zainteresowani wycieczkami do egzotycznych krajów. Dzisiaj niestety recesja sprawiła, że przeciętne gospodarstwo domowe musi szukać oszczędności i mało kto w takiej sytuacji myśli o odległych wojażach.