Konkurowanie o każdego klienta

Konkurowanie o każdego klienta

Konkurencja zawsze przynosi sporo korzyści, przede wszystkim konsumentom, którzy mogą spodziewać się towarów lepszych jakościowo oraz tańszych wraz z wzrostem konkurencyjności na rynku. W obecnych czasach najważniejsza jest jednak cena – setki ludzi rezygnuje ze swoich przyzwyczajeń jak chociażby odległe wycieczki, dlatego że te są bardzo drogie. Aby skutecznie zawalczyć o klientów, sprzedać noclegi w hotelach i bilety linii lotniczych, potrzeba dzisiaj zdecydowanie więcej, niż wczoraj. Turyści nauczyli się nie ufać wielkim pośrednikom i wszystko samodzielnie sprawdzać w sieci. A skoro już zaglądają na fora internetowe dla podróżników i dowiadują się o najróżniejszych ciekawych hotelach czy prywatnych kwaterach, kilka kroków dzieli ich od samodzielnego zarezerwowania takiego noclegu. Większość takich spraw załatwia się dzisiaj z powodzeniem za sprawą jednej strony a jeśli tylko użytkownik potrafi komunikować się w języku angielskim – raczej bez najmniejszego problemu sam załatwi wszystko to, co dotychczas robił agent w biurze podróży. Te nowe zwyczaje sprawiają, że bardzo szybko wzrasta udział elektronicznych form dystrybucji w całościowej sprzedaży wycieczek zagranicznych. Hotele oraz linie lotnicze same starają się dzisiaj zdobyć klientów i zaoferować im atrakcyjne ceny, bez udziału pośredników.