Rynek usług hotelarskich

Rynek usług hotelarskich

W chwili obecnej rynek turystyczny staje na nogi po okresie wielkich problemów, głównie związanych z recesją. Kompletnie zrozumiałe jest to, że w czasie wzrostu bezrobocia i problemów zadłużeniowych przeciętnych rodzin spada zapotrzebowanie na wycieczki do egzotycznych krajów. Przez wiele lat z wycieczek swój prestiż gospodarczy utrzymywały dziesiątki pośredników i biur podróży a przeciętny turysta nie wyobrażał sobie nawet skuteczniejszej formy podróżowania niż właśnie zorganizowane wycieczki z biurem podróży. Jednocześnie taka forma biznesu pozwalała rzeczonym biurom na bardzo ostre negocjowanie cen za nocleg z hotelarzami oraz cen za bilet z liniami lotniczymi. Jeśli biuro wiedziało, że sprzeda w danym turnusie dwa tysiące miejsc w samolotach i hotelowych pokojach, mogła spokojnie wywierać na przedsiębiorcach presję i otrzymywać kolosalne upusty. Te upusty właśnie sprawiały, że nie było skuteczniejszej formy podróżowania niż tylko wykorzystanie pośredników. Aktualnie w skutek recesji i poważnych problemów wizerunkowych, niektóre firmy upadły, liczne mają poważne kłopoty organizacyjne. W związku z tym na rynku turystycznym aktywniej zaczęli działać internetowi pośrednicy, dzięki którym możliwe jest znalezienie bardzo tanich noclegów nie tylko w hotelach, ale także prywatnych kwaterach, co znacznie obniża koszty całej wycieczki.