Sprzedawanie swojej oferty

Sprzedawanie swojej oferty

Wycieczki zagraniczne są bardzo ważnym elementem kultury krajów bardziej rozwiniętych. W tych najbiedniejszych migracja zazwyczaj jest typowo zarobkowa, niekiedy niestabilność polityczna wymaga zmianę nawet całego kraju. Ale nadal podróżowanie daleko poza granice swojego kraju w celach wypoczynkowych to przymiot głównie tych społeczeństw, które mają duże oszczędności i nie muszą czekać wyłącznie na oferty last minute, by wylecieć do Egiptu czy nawet Brazylii. Oczywiście liczne biura podróży muszą sprzedawać swoje oferty w każde miejsce, ponieważ dużo wcześniej planuje się liczbę miejsc w pokojach czy ilość turnusów. Na podstawie popularności wyborów konsumenckich z poprzedniego roku przygotowuje się podobną strategię sprzedaży na rok najbliższy i jeśli przed rokiem wyloty do Brazylii stanowiły marginalną rzadkość, w ocenie ekonomicznej lepsze może być całkowite wycofanie swojej oferty podróży właśnie w tamten rejon a za to zbudowanie oferty dla tych mniej zamożnych ludzi, którzy czekać będą tradycyjnie do ostatniej chwili, aby kupić sobie ofertę last minute i zaoszczędzić na wyjeździe do Bułgarii czy Egiptu nawet do kilkudziesięciu procent. Jednocześnie sprzedaż najpopularniejszych wycieczek nie jest wcale trudna, albowiem klienci to sami znajdują dzisiaj najlepsze oferty. Nie wystarczy więc posiadać znanej marki i dobrej renomy a już nawet polecenia od bliskich znajomych i rodziny zadowolonej z usług danego przewoźnika nie wystarcza do przekonania współczesnego klienta. Ma on bowiem dzisiaj otwarty dostęp do Internetu a tam bazy danych zawierające dosłownie wszelkie informacje na temat wycieczek dostępnych dzisiaj na rynku. Można tam samodzielnie wpisać interesujące nas parametry jak konkretny kraj czy termin, albo przedział cenowy czy standard hotelu. Po kilku sekundach użytkownik otrzyma kilkadziesiąt ofert wylotu do Brazylii na tyle dni, ile chciał w interesującym go przedziale cenowym. I po przeanalizowaniu wszystkich dostępnych ofert bez wątpienia wybierze tę, która będzie dla niego najatrakcyjniejsza. I walory cenowe oferty last minute wcale nie muszą tutaj grać główniej roli. Dla ludzi nieco zamożniejszych cena dobrego wypoczynku nie gra bowiem żadnej roli – ważniejsze są wrażenia i jakość relaksu.