Tworzenie oferty idealnej

Zbudowanie idealnej oferty sprzedażowej nie jest dzisiaj wcale proste ani przyjemne. Natomiast w dużych firmach nad udoskonalaniem ofert i produktów pracują całe grupy ekspertów, dla których przede wszystkim statystyki, wyniki sprzedaży oraz badania marketingowestanowią wyznacznik tego, co i jak należy poprawić, aby wygrać walkę z konkurencją i nie dopuścić do odejście klientów a wręcz potencjalnie zwiększyć swoją bazę. Ich zadanie nie jest jednak łatwe i w zależności od branży niezbędne mogą być do tego całkiem różne narzędzia. W przypadku biur podróży marketingowcy nie mogą tak naprawdę mocno przesadzać. Korzystanie z reklamy wycieczek do Brazylii czy masowe informowanie przez telewizję o dostępności ofert last minute jeszcze kilka lat temu było opłacalne. Dzisiaj koszty wyemitowania takiego spotu zdecydowanie rozmijają się z możliwymi zyskami. Szczególnie że klienci biur podróży bardzo szybko przenieśli się do sieci i na różnych profesjonalnie zbudowanych forach wymieniają się kluczowymi z handlowego punktu widzenia, poufnymi informacjami o danym przewoźniku, wycieczce czy nawet konkretnym hotelu w Brazylii, do którego jeszcze przed chwilą planowaliśmy się wybrać. A skoro informacje o wycieczkach są najpierw sprawdzane u źródeł, czytane są komentarze w sieci, to jedynym sposobem na przekucie tego w zysk jest połączenie takiego portalu wymiany informacji turystycznej właśnie z portalem do sprzedaży biletów. A ponieważ dzisiaj praktycznie każdy człowiek ma dostęp do licznych form elektronicznej komunikacji a najpewniej korzysta też z bankowości elektronicznej, możliwe jest dokonanie wymarzonej oferty last minute bez wychodzenia z domu, ale po niesamowicie wnikliwym przeanalizowaniu za i przeciw. Dlatego współcześni specjaliści od sprzedaży wycieczek zagranicznych po prostu łączą przejrzystość ofert z ich niskimi cenami i starają się w jakiś sposób trafić do użytkowników Internetu. Najprawdopodobniej już niedługo dojdzie do sytuacji, gdy ponad połowa ogólnie sprzedawanych wycieczek zagranicznych sprzedawana będzie za pośrednictwem takich portali internetowych, całkowicie rewolucjonizując rynek biur turystycznych, oddziałując na kształt i funkcjonowanie całego turystycznego przemysłu.