Wybieranie właściwych klientów

Biura podróży jak każda inna firma zmuszona jest dzisiaj mocniej walczyć o nowego klienta. Koniunktura sprzed lat zniknęła dawno i nie ma dzisiaj tak wielkich pieniędzy, aby starczyło dla każdego, nawet niewykwalifikowanego pracownika i niewydajnego przedsiębiorstwa – słabi pracownicy i niedołężne firmy znikają więc z rynku, nawet tak hermetycznego i zabetonowanego jak turystyka. Istotne jest więc dzisiaj stworzenie nowej marki i szukanie nowych sposobów pozyskiwania klientów. I specjaliści zauważyli już teraz, że coraz częściej oferty wycieczek last minute, kiedyś adresowane głównie do rodzin wielodzietnych mających problemy ze znalezieniem pieniędzy na drogą wycieczkę, dzisiaj coraz chętniej wybierane są przez młodych i singli. Jeszcze niedawno dziwne było, żeby ktokolwiek chciał odwiedzić Hiszpanię czy Portugalię albo inny egzotyczny ciepły kraj samotnie. Dzisiaj single wiedza jak korzystać z życia i coraz częściej są to ludzie doskonale zarabiający i celowo unikający zakładania rodziny. Stopniowe rezygnowanie więc z wizerunku spokojnego i rodzinnego biura podróży ma sens i wcale niekoniecznie tylko wycieczki sprzedawane wielodzietnym familiom mogą przynieść przetrwanie w dzisiejszej branży. Wręcz przeciwnie, oferty wycieczek last minute do takich krajów jak Portugalia zdecydowanie najchętniej wybierają jednak single oraz młode małżeństwa czy narzeczeni.