Dzisiaj na rynku wciąż debiutują nowe marki turystyczne, które jeszcze dwadzieścia lat temu nie miały absolutnie najmniejszych szans na powodzenie. Wszystko to wynika z nagłej zmiany charakterystyki rynku turystycznego. To co jeszcze dekadę temu przyjmowano za absolutny pewnik, dzisiaj nie ma szczególnego zastosowania. Monopoliści mogli dekadę temu oferować ceny tak niskie, że wyjazd do Egiptu czy Tunezji wydawał się każdemu racjonalnie myślącemu człowiekowi nieprawdopodobną okazją. Przez długie lata absolutnie nikt nie mógł równać się z tymi cenami, które oferowały biura podróży, więc także hotele oferujące noclegi u siebie jak i linie lotnicze sprzedające bilety do danego egzotycznego raju nie widziały innego partnera niż potężne sieci turystyczne. Aktualnie rynek wygląda zgoła inaczej i jest to efekt najróżniejszych czynników. Przede wszystkim klienci zaczęli wykorzystywać Internet a w nim natychmiast wiadomo, czy dane noclegi w hotelu są warte swojej ceny, czy może pokoje kompletnie nie spełniają współczesnych standardów. Świadomi klienci nigdy nie kupią wycieczki, dopóki nie sprawdzą w sieci wszystkich detali z nią związanych. Przez to szanse na zwycięstwo przeciętnych biur podróży jest znikoma – wygrywają tylko te, które faktycznie mają coś wyjątkowego do zaoferowania w kwestii noclegu czy też transportu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply